2012-08-08

Glädje i vardagen






Dom här två små är pure joy, alltid glada. Idag känner jag glädje i själen, först var de lite tungt att gå upp. Semestern är slut, oj oj tänkte jag Men så kom jag på alla de härliga saker som väntar framöver. Man ska ju inte titta bakåt, jo minnas allt härligt och ta lärdom av det som kan varit en smärre uppförsbacke i livet sedan blicka framåt och framförallt leva i nuet!
Gick upp och gjorde mitt vanliga, öppna dörren till de två glädje och kärleks spridande mupparna, sätta på te och njuta. Titta på listan inför dagen, för att slippa stress, den tiden är förbi, så skriver jag ner vad jag både behöver och vill göra sedan vad som behövs göras idag och i veckan etc...

Denna veckan bjuder på endel vardags saker som man bara gör och det kan man göra med tunga steg om man så vill eller... med lite lättare steg, valfritt (fast det blir härligast med lätta steg) ngn sjukstuge vistelse, smärtfri sådan. Sedan är det bara att njuta av att solen ska skina sa väder flickan. Jag suger i mig varenda solstråle och gräset/växter suger i sig varenda vattendroppe. Så mår natur och människa bra.

Framöver kan man själv bestämma om livet är spännande eller lite jobbigt. Jag tycker nog det kan vara en blandning, fast jobbigt låter lite tungt, byter ut det mot tex en lärdom med ödmjukhet istället.
Denna sen sommar/höst är en ny början på en spännande resa som jag ser fram mot mycket.
Sedan får vi se vad livet har att erbjuda, man kan styra över mycket med sin inställning...

Så oavsett och då vet jag ju att vissa saker är mindre "roliga" så ser jag ljust på denna sen sommar och höst som smyger sig på nu.

Njut av vardagen som nu kommer tillbaka för många efter semester tider. Det finns så många vackra stunder i vardagen som man ibland missar, för man längtar tillbaks eller fram till ngt annat.
Så ta er tid att se det vackra i vardagen och njut av de dagar, veckor och tid vi har framför oss.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar